Latvija zaudē Krievijas tranzītu?

Skandalozajai Latvijas dzelzceļa (LDz) valdes priekšsēdētāja demisijai sekos tranzīta plūsmas sarukšana no Krievijas puses uz Latviju.
“Ezerzeme” jau ziņoja, ka ilggadējais LDz vadītājs Uģis Magonis tika atstādināts no sava amata pēc tam, kad viņu arestējuši KNAB darbinieki, jo viņš tiek turēts aizdomās par pusmiljona liela kukuļa saņemšanu, notiekot konkursam 4 lokomotīvju iegādei par 8 miljoniem eiro. Magonis tika uzskatīts par cilvēku, kam ir ciešas personīgās saites ar “Krievijas dzelzceļa” vadību. Magoņa laulātā draudzene, Krievijas pilsone Anastasija Magone (Bakulina), vada sabiedrisko organizāciju ar nosaukumu “Stratēģiskā partnerība 1520” (1520 mm ir sliežu ceļa platums postpadomju telpā, Eiropā tas ir 1435 m liels). Nesenajā Magoņa 50. dzimšanas dienā, kas svinēta Rundāles pilī, goda viesis bija kompānijas “Krievijas dzelzceļi” vadītājs Vladimirs Jakuņins.

Teju pēc dažām dienām, kas pagājušas pēc skaļās Magoņa aizturēšanas, sākās runas par to, ka tiesībsargājošo institūciju stingrā rīcība varētu nelabvēlīgi ietekmēt austrumu tranzītu. Baumu vilnis beidzies ar to, ka LDz sasauca īpašu preses konferenci, kas bija veltīta šim tematam. LDz valdes vietnieka vietas izpildītājs Aivars Strakšas paziņoja žurnālistiem, ka esot saņemts oficiāls ziņojums no Maskavas: “Krievijas dzelzceļi” drīzumā sāks plānoto sliežu remontu Latvijas virzienā, jo sliežu ceļi esot pamatīgi nolietoti, un tie steidzami un ilgstoši jālabo.


Darja Ždanova
Turpinājumu lasiet laikrakstā "Ezerzeme" Nr. 63 (21.08.2015.).


Lasi “Ezerzemi” arī elektroniskā versijā! Vairāk info šeit!

"Ezerzemes" redakcijā (Lāčplēša 20, Krāslava) laikrakstu var iegādāties par 0,36 EUR.