Mūsdienu pasaulē automašīna nav luksusa prece, bet gan pārvietošanās līdzeklis. Tomēr tā nav bijis vienmēr. Ar mašīnu dzinēju attīstības vēsturi var iepazīties Rīgas Motormuzejā, kurā ir lielākā un daudzveidīgākā antīko automašīnu kolekcija Baltijā. Šī aizraujošā vieta dzelzs zirgu cienītājiem iedvesmo ar eksponātu greznību un laika joslu, kas aptver 100 gadu vēsturisku periodu.
Muzeja ekspozīcija sākas ar izstādi "Ilgais ceļš līdz automašīnai". Izstādes ietvaros var redzēt, kā mehānisms attīstījās un pilnveidojās no riteņa izgudrošanas līdz pirmo automašīnu izgudrošanai. Tas bija diezgan ilgs laika posms, proti, apmēram 5000 gadu. 1769. gadā franču artilērijas kapteinis Nikolass Džozefs Kņjo uzbūvēja pirmos tvaika ratiņus. Kopš 19. gadsimtā cilvēce atklāja elektrību, 1830. gados tika uzbūvēts pirmais akumulatoru elektriskais automobilis. Kopš iekšdedzes dzinēja izgudrošanas pirmā automobiļa radīšana vairs nebija tik tāla perspektīva, bet kļuva par pilnībā sasniedzamu realitāti. 1886. gadā Karls Benzs patentēja Benz Motorwagen, kļūstot par līderi automobiļu rūpniecībā. Šī mašīna sastāvēja no trim riteņiem un sēdekļa. Pēc izskata tā vairāk izskatījās pēc pārjumtiem ratiem bez zirga. Tomēr šāds izgudrojums ieguva tūlītēju slavu un kļuva par pamatu mašīnbūves kvalitātes attīstībai un uzlabošanai.
[...]
Karīna BIRUĻE
Raksta turpinājumu lasiet laikrakstā "Ezerzeme" Nr.5
Elektroniski laikrakstu var pasūtīt piesakoties: ezerzeme@ezerzeme.lv