Krāslavā dzirdama ķīniešu valoda

img

Valsts ģimnāzijā turpina apgūt ķīniešu valodu. Valsts ar strauji augošo ekonomiku piesaista visas pasaules uzmanību, un mūsu pilsēta iet līdzi laikam.

Par mūsu otro ķīniešu valodas skolotāju kļuva studente Ma Lī no Henanas. Universitāte, kurā viņa beidz studijas Pedagoģijas fakultātē, sadarbojas ar Latviju; tā ceļi viņu atveda uz pilsētu Daugavas ielokā, kas apbūra studenti no pirmā acumirkļa. Ma Lī ir patīkami pārsteigta par Latvijas ģimnāzistu vēlmi iemācīties sarežģīto ķīniešu valodu - sākumā sarunvalodas līmenī. Fakultatīvo kursu apmeklē divi desmiti skolēnu no septītās līdz izlaiduma klasei, un, pēc ķīniešu valodas skolotājas domām, panākumi mācībās ir atkarīgi no katra ģimnāzista vēlmes iemācīties. Tuvākajā nākotnē pati Ma Lī sapņo par ķīniešu valodas mācīšanu mūsdienīgā līmenī ārzemēs.

Rakstu man palīdzēja sagatavot tulkotāja no angļu valodas, divpadsmitās klases skolniece Loreta Makņa, kura brīvi pārvalda trīs valodas. Viņa uzskata, ka ķīniešu valoda ir ļoti daudzsološa. Pēc Loretas domām, hieroglifu apgūšana attīsta atmiņu, un ķīniešu valodas zināšanas nākotnē noteikti noderēs. Krāslavas mākslas skolas absolvente aizraujas ar tēlotājmākslu, nesen novada bibliotēkā bija skatāma viņas pirmā personālizstāde.

Protams, talantīgā meitene sapņo par augstāko izglītību. Viņu interesē klasiskā filoloģija 
un mākslas vēsture. Plāno iegūt bakalaura grādu Latvijā, pēc tam turpināt studijas ārvalstīs. Bet pagaidām intensīvi mācās, ieskaitot ķīniešu valodas apguvi.

Viņas mīļākais priekšmets ir vēsture, jau trīs gadus apmeklē debašu klubu, divas reizes komanda ieguva godalgotas vietas republikā. Viņa aktīvi piedalās olimpiādēs, bet pašlaik intensīvi gatavojas krievu valodas republikas mēroga konkursam. Neskatoties uz aizņemtību, ģimnāziste aizraujas ar lasīšanu, mīļākais ārzemju rakstnieks ir Remarks, nesen ar sajūsmu izlasīja Dena Brauna romānu “Da Vinči kods”.

Loreta mīl savu dzimto pilsētu. Viņa uzskata, ka Krāslavā vajadzētu būt vairāk jauniešu pasākumu - ne tikai atpūtas vakaru, bet arī interešu, diskusiju klubu. Problēmu risinājums sākas ar to identificēšanu, tāpēc ir nepieciešams pastāvīgs dialogs. Īsajā sarunā mums izdevās saskatīt ķīniešu studentes un latviešu ģimnāzistes raksturu līdzību - zināšanu alkas un skaidri dzīves mērķi. Jo vairāk zini, jo vairāk vari!

Aleksejs GONČAROVS