Ideāla nākotne – tas ir labākais no pagātnes. Lūk, kāpēc latviešu kinematogrāfisti arvien biežāk atskatās uz neseno vēsturi. Tas, kurš aizmirst traģisko pagātni, ir spiests atkal to izdzīvot. Arī kopumā cilvēce virzās uz progresu, pievēršot skatu pagātnei.
Dažādos gados provinciālā Krāslava vilināja kinorežisorus, dokumentālo un mākslas filmu veidotājus. Saglabātā senatne bez pārspīlējuma veido mūsu unikālās mazpilsētas, kuras ieliņas ir izpletušās gar skaistajiem Daugavas krastiem, īpašu vērtību. Un cik daudz neskartu patriarhālu nostūru ir apdziedājuši mākslinieki!
Ir likumsakarīgi, ka talantīgais Viesturs Kairišs jaunas filmas “Pilsēta pie upes” uzņemšanu uzsācis Krāslavā. Scenārijā pēc Gunāra Janovska tāda paša nosaukuma romāna notikumi attīstās pirmskara Latvijā, kad režīma maiņas laikā cilvēkam nebija viegli palikt uzticīgam sev. Mākslinieks Ansis bija pieprasīts visu valdošo varu laikā...
Aleksejs Gončarovs
Turpinājumu lasiet laikrakstā "Ezerzeme" Nr. 18 (02.03.2018.)