Šogad Latvijas Kultūras kanona konkursā, kas norisinās jau piekto gadu, vidusskolēni kā dāvanu Latvijas valsts simtgadē radījuši galda spēļu prototipus. Spēles veidotas tā, lai dažādu vecumu cilvēki aizraujošā veidā varētu izzināt Latvijas valsti, tās cilvēku sasniegumus un vērtības, dabas, kultūras mantojuma un mūsdienu faktus un procesus.
Ir tikai loģiski, ka šogad Latvijas skolēni un pedagogi tika mudināti uz Kultūras kanona vērtībām paraudzīties Latvijas valsts simtgades aspektā, jo Kultūras kanons ir sava veida pamats, uz kura katrs cilvēks un mēs kā sabiedrība varam atsperties, dodoties nākamajā simtgadē, augot līdzi laikam un paši to veidojot. Latvijas valsts simtgades svinību programma aicina svinēt svētkus priecīgi, un te nu Latvijas kultūras vērtību apgūšana jaunā, mūsdienīgā veidā ir īsti vietā.
Konkursa finālā 24.februārī Latvijas Nacionālajā bibliotēkā jaunieši pārsteidza žūriju un cits citu ar to, cik pārdomātas bija spēles un precīzi izstrādāti prototipi. Konkursa apbalvošanas ceremonijā uzņēmuma “Brain Games” vadītājs Egils Grasmanis teica: “Principā visi šodien redzētie prototipi bija izstrādāti labāk nekā vairums piedāvājumu, ko cilvēku piedāvā mums izdošanai pēc divu gadu darba.”
Pēc ilgām diskusijām uzņēmuma “Brain Games” pārstāvji nolēma Grand Prix balvu piešķirt trīs komandām - Cēsu Valsts ģimnāzijai, Ogres Valsts ģimnāzijai un NMV Rīgas Doma kora skolai. Šī balva paredz tālākas sadarbības iespējas ar uzņēmumu un potenciālu spēles pārvēršanu komerciālā produktā. “Šī balva neparedz to, ka visas spēles tiešām tiks izdodas. Šī ir iespēja sadarboties, kopīgi strādāt, un, ja sadarbība būs veiksmīga, taps spēle, no kuras ienākumiem skolēni saņems autortiesību samaksu,” teic uzņēmuma pārstāvji.
Turpinājums laikrakstā “Ezerzeme” nr. 18 (03.03.2017.)