II  Ar pozitīvismu ir iespējams paveikt visu un pārmaiņām teikt: “Jā!”

img

Esmu pārliecināta, ka visi, kas šodien lielākā vai mazākā mērā ir saistīti ar mācību procesu, jēdzienus “izglītība” un “pārmaiņas” vairs nešķir, kā arī pats par sevi saprotams, ka pārmaiņu atslēgas vārds un viens no centrālajiem elementiem ir skolotājs. Akcentējot šo domu, šī gada 30. martā Krāslavas Valsts ģimnāzija aicināja pie sevis novada un pilsētas skolu direktoru vietniekus un klašu audzinātājus uz “Audzināšanas klubiņa” nodarbību.

Krāslavas novada Izglītības un kultūras nodaļas vadītājas vietniece S. Petroviča, atklājot šo pasākumu, uzsvēra, ka ir svarīgi dalīties pieredzē, piedāvājot jaunas darba formas, un nebaidīties īstenot jaunas idejas. Savukārt Krāslavas novada klašu audzinātāju metodiskās apvienības vadītāja S. Gasperoviča īsi apkopoja informāciju par notikušajām aktivitātēm audzināšanas darbā novadā. Ģimnāzijas skolotāji kolēģu uzmanībai bija sagatavojuši vairākas aktivitātes, kas kārtējo reizi parādīja, ka zināšanu veidošanu skolā vairs nav iespējams panākt, īstenojot “veco, labo” pieeju, kas visbiežāk sasaucas ar paaudžu konfliktu – vai tiešām vecākajai paaudzei labāk zināms, kas jāzina jaunākajai paaudzei?



7.a klases audzinātāja D. Andžāne, ņemot vērā pusaudžu īpatnības, stāstīja par dažādām aktivitātēm skolēnu sadarbības prasmju pilnveidošanai. Un jāsaka, ka tās visas ir darba procesā pārbaudītas metodes, kas guvušas rezultātus – klases kolektīvs ir izveidojies draudzīgs, izpalīdzīgs, ir sasniegumi gan mācību priekšmetu olimpiādēs ne vien skolā, bet arī novadā, kā arī skolēni aktīvi iesaistās ārpusklases darbā - dzied, dejo, spēlē teātri... un ir iegūta 1.vieta Latvijā, darbojoties robotikas pulciņā. Martā skolēni pārstāvēja Latviju Igaunijā, bet tagad pošas braucienam uz Dāniju.



Turpinājums laikrakstā “Ezerzeme” nr. 27 (04.04.2017.)