Mūsdienu sabiedrības dzīves dinamika liek pielietot jaunas pieejas izglītības jomā. Izglītošanas un audzināšanas procesā par pedagogu prioritātēm kļūst bērna personības harmoniska un daudz- pusīga attīstība, veidot prasmi atrast savu vietu strauji mainīgajā pasaulē. Krāslavas “Varavīksnes” vidusskola, cenšoties iet roku rokā ar laiku, bez pamatprogrammas saviem audzēkņiem piedāvā arī dažādas jaunas izglītības formas un metodiku. Programmas “Pamatizglītības matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena mazākumtautību programmas” ietvaros bez obligāti apgūstamajiem mācību priekšmetiem mūsu pirmklasnieki reizi nedēļā apmeklē fakultatīvu “Matemātiskā loģika”. Tas paredzēts visiem bērniem, ne tikai tiem, kas apdāvināti ar matemātiskām spējām. Lai bērnus maksimāli ieinteresētu, nodarbībās tiek pielietoti neparasti un saistoši uzdevumi. Ar rotaļu palīdzību skolēni jau prot:
• orientēties telpā;
• salīdzināt un apvienot grupās priekšmetus pēc noteiktām pazīmē;
• atrast atšķirības rindā vai priekšmetu grupā;
• izslēgt liekos priekšmetus pēc noteiktām pazīmēm.
Tāpat nodarbībās liela uzmanība tiek pievērsta loģisko ķēdīšu veidošanas prasmju formēšanai un attīstībai, tās palīdz uzdevumu risināšanā. Skolēni daudz strādā ar interaktīvo tāfeli, kas attēlo vizuālus attēlus, dod bērniem iespēju atrisināt pat vissarežģītākos loģikas uzdevumus. Fakultatīvā pirmklasnieki attīsta loģisko domāšanu, uzmanību, iztēli, atmiņu. Tas ne tikai atvieglo matemātikas prasmju apgūšanu, bet arī jebkura cita mācību priekšmeta apgūšanu. Bērni mācās patstāvīgi domāt, nebaidīties pieņemt lēmumu. Tas, bez šaubām, ļaus viņiem vieglāk atrisināt problēmas, kas var rasties dzīves ceļā.
Matemātiskās loģikas nodarbības, ko vada pedagoģe Rita Kamola, mijās ar pedagoga Ērika Zaikovska vadītajām šaha un dambretes nodarbībām.
Turpinājums laikrakstā “Ezerzeme” nr. 30 (18.04.2017.)