Dagdas vidusskolēni mācās bioloģiju Rāznas Nacionālajā parkā

img

Tipiska skolas mācību stunda kabinetā: skolotājs māca, rāda attēlu, zīmē, apraksta, stāsta, raksta, diktē, uzdod mājasdarbu, pārbauda zināšanas, bet to pašu varam veikt arī ārpus skolas. Pēctecīgi un skolēnus iesaistot aktīvā darbībā.

5. aprīlī 7.a un 7.b klašu skolēni apmeklēja dabas izglītības centru “Rāzna’’ Erasmus+ projekta ietvaros. Skolēni apmeklēja Akmeņu taku. Dabas izglītības centra speciāliste Irēna aizraujoši pastāstīja par akmeņu vēsturi un nosaukumiem, piemēram, Āža mugura, Plakanais akmens, Zirga pēda, Velna pēda un citiem. Nodarbības laikā, ejot pa taku, meklējām uz akmeņiem un kokiem ķērpjus un sūnas. Izmantojot lupas un ķērpju kataloga aprakstus, skolēni varēja noteikt ķērpju sugas.



Pēc sastopamajiem ķērpjiem un to daudzuma tika apgūta prasme noteikt gaisa tīrību apkārtējā vidē. Atgriežoties dabas izglītības centrā ”Rāzna’’, skolēni strādāja grupās un iegūtās zināšanas dabas takā pārbaudīja praksē. Katrai grupai vajadzēja salikt puzles pēc ķērpju attēliem. Tā kopīgi darbojoties, nostiprinājām skolēnu sadarbības prasmes.



Skolēniem bija iespēja saulainā pavasara dienā mācīties svaigā gaisā, iegūt jaunas zināšanas, jautāt un arī pašiem meklēt atbildes uz doto uzdevumu, attīstīt radošumu, fantāziju un koncentrēšanās spējas, veicināt savu fizisko izturību, mīlestību pret dabu, nodarboties ar fiziskām aktivitātēm un gūt daudz jauku emociju.



Arī citi skolas pedagogi aktīvi organizē mācību vielas apguvi (matemātikā, latviešu valodā, svešvalodās) ārpus skolas sienām. To, ko darījām nodarbībā ārā, varam dziļāk apgūt, atgriežoties skolā.



Bioloģijas skolotāja Marija BABRA